۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۶۷۹
عارف در دیدار مراجع:

جریانات درون نظام در اصول اختلافی ندارند | سند گام دوم مبنای حرکت کشور باشد

جریانات درون نظام در اصول اختلافی ندارند | سند گام دوم مبنای حرکت کشور باشد
رییس فراکسیون امید مجلس گفت: جریانات درون نظام در اصول اختلافی ندارند و به قانون اساسی، ارزش ها و رهبر انقلاب وفادار هستند اما در عمل اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار مراجع تقلید با بیان این که مردمی بودن مزیت انقلاب اسلامی است، گفت: دستاوردها و پیروزی انقلاب مرهون حضور مردم است و مردم با هدایت رهبر کبیر انقلاب که از مراجع شیعه بودند در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: تقریبا در همه صحنه هایی که مردم حضور داشتند ما دست برتر را داشتیم و پیروز شدیم، انقلاب و قانون اساسی به جایگاه مردم توجه ویژه دارد، با هدایت رهبری انقلاب و ولایت فقیه بعد اسلامیت مطرح است و مردم هم در صحنه نقش آفرینی می کنند.

عارف با بیان این که مردم نقش برجسته ای در قانون اساسی دارند، اظهار داشت: در بخش هایی از اصول قانون اساسی نتوانسته ایم به گونه ای که شایسته و بایسته بوده حرکت کنیم، انقلاب بلوغ خود را پشت سر گذاشته و با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب رو به رو هستیم که نقشه راه انقلاب را برای دهه پنجم و دهه های آینده مشخص فرمودند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم 7 توصیه دارند که سمت و سوی نظام را نشان می دهد و بحث استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان را مطرح می کنند، حقیقتا امروز باید این سند مبنای حرکت کشور و مسؤولان قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که وجود اقوام از دیگر مزیت ها و فرصت های انقلاب است، ابراز داشت: وجود اقوام یک مزیت است و قانون هم به حقوق آن ها توجه دارد، از سوی دیگر باید به زنان و جوانان توجه شود، در حال حاضر بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و در بسیاری از زمینه های علمی نقش کلیدی دارند.

وی عنوان کرد: نخستین توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم علم و پژوهش است، راهبرد کشور در سند چشم انداز این بود که جایگاه نخست را در منطقه داشته باشیم اما رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فتح قله های علم را مطرح می فرمایند.

عارف نیروی انسانی را از مزایای جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: با فرمایشات مراجع باید سمت و سوی کارها را به جوانان برگردانیم، احساس می شود که چون به خوبی پاسخگوی مطالبات جوانان نبوده ایم جوانان کمی از ارزش ها فاصله گرفته اند.

وی اضافه کرد: مشکلاتی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و انقلاب با ظرفیت بالای خود می تواند این مشکلات را حل کرده و از آن ها عبور کند تا به حاکمیت ارزش ها که دغدغه بزرگان است برسیم و جامعه ای در شأن امت همیشه در صحنه داشته باشیم.

رییس فراکسیون امید با تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام در شرایط فعلی کشور گفت: ما اختلاف نظر را می پذیریم و ایرادی هم ندارد، جریانات درون نظام در اصول با یکدیگر اختلافی ندارند و همه به قانون اساسی، ارزش ها و رهبر انقلاب وفادار هستند اما در عمل اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی افزود: مسأله مهم وحدت و انسجام و توجه به منافع ملی است، گاهی احساس می شود در قالب رقابت ها و اختلاف نظرها، منافع ملی گم می شود و نتیجه آن عدم پاسخگویی به مردم است، اگر در زمینه های اقتصادی و اجتماعی منافع ملی را بیشتر مد نظر قرار می دادیم بهتر می توانستیم به مطالبات مردم برسیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات